Spółki Grupy GETEC oferują szeroki zakres usług energetycznych i całościowych rozwiązań systemowych w zakresie kontraktingu (kontraktacji) dostaw i produkcji energii, od koncepcji i finansowania, przez budowę zakładu, po eksploatację i serwis. Jako partner technologiczny, Rolls-Royce oferuje szeroką gamę rozwiązań systemów energetycznych poprzez swoją markę MTU Onsite Energy, specjalizującą się w systemach do zasilania awaryjnego i ciągłego, jak również do tworzenia mikrosieci. W ofercie znajdują się agregaty prądotwórcze do silników wysokoprężnych i gazowych, systemy sterowania i systemy magazynowania energii.
„Udana i pełna zaufania współpraca z GETEC w ostatnich latach doprowadziła nas do dalszego pogłębiania naszej wiedzy i oferowania naszym klientom rozwiązań w zakresie zrównoważonej energii ”- wyjaśnia Andreas Görtz, wiceprezes ds. wytwarzania energii w dziale Power Systems firmy Rolls-Royce.
Takie poszerzenie portfolio produktów wpisuje GETEC w krąg firm najbardziej zorientowanych na tworzenie wydajnych , innowacyjnych i zdecentralizowanych systemów. Dla klientów liczy się zapewne ekonomiczność takich rozwiązań i korzyści wynikające ze zmniejszania śladu węglowego.
Możliwości wdrażania wydajnych i przyjaznych dla środowiska zdecentralizowanych systemów energetycznych, takich jak elektrociepłownie, rozwiązania mikrogridowe on-and-off-grid, a także inne usługi energetyczne i rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej w kontraktowaniu – to przewaga konkurencyjna GETEC. Oferta działań skierowana jest do przedsiębiorstw przemysłowych i sektora nieruchomości.
Udana współpraca GETEC z Rolls-Royce została zademonstrowana w ostatnich miesiącach dzięki wypracowaniu koncepcji i uruchomieniu nowej mikrosieci dla niemieckiego dostawcy z branży motoryzacyjnej, firmy Winkelmann z Ahlen. Zakład integruje sześć jednostek kogeneracyjnych i technologię sterowania koncepcji MTU Onsite Energy. Aby zrekompensować powstające w przeciągu sekund, wysokie przejściowe zapotrzebowanie na energię wynoszące do 1,5 MW, eksperci GETEC i Rolls-Royce dołączyli dodatkowo do systemu sekcję akumulatorów. Efektem jest możliwość zapewnienia ponad 9 megawatów energii elektrycznej i prawie 10 megawatów energii cieplnej dla właściwego funkcjonowania przedsiębiorstwa przemysłowego. Efektem najważniejszym, który uzyskano, jest możliwość całkowitego odłączenia Winkelmann Powertrain Components GmbH od publicznej sieci elektroenergetycznej i przejście na własny, wydajny system energetyczny.